Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Jenny - 1 maj 2011 16:42

Hello!

Har inte laggt till inlägg nu under helgen pga att (som ni kanske redan vet) jag har varit på Konfa-läger!;)

Sista gången man träffade gruppen tills konfimationen som bara är om en vecka!;O Tiden har gått jätte snabbt men ändå känns de som om de var en evighets sen man började!

Vi åkte dit med Johanna som är Elins storasyster på fredag eftermiddag;) Det var jag, Elin och Rebecca;) De blev lite stressigt så hann inte göra ett snabbt inlägg som jag hade planerat!;P

Nåja, när vi kom dit så tog de en stund att välja rum, vi var först och då är de ju alltid svårast! De tog säkert en halvtimme innan vi hade uteslutit alla rum förutom ett som blev vårt!;P

Det blev Jag, Elin, Mikaela och Ebba i ett rum;)

När vi väll hade valt rum började folk att komma.

Det blev en trevlig dag. Vi lekte lite lekar ochhade trevligt;)


På kvällen blev vi indelade i två grupper sen fick vi på oss ögonbindlar, och sen var de en konfimandel-ledare som ledde oss genom Jesus liv.

Vad jag menar med detta är att jag och Mickan fick en av ungdoms-ledarna som ledde oss ut och sen till nånstans där vi satt, där viskade han gapa och sedan drick, vi fick nattvard;P Sen förde de oss vidare till nästa, nästa och de kommande nästa ställena där vi de gjorde allt från att låtsas spotta på oss(vi fick vatten på oss utav typ en sprayflaska och så gjorde de det där spott-ljudet så de kändes riktigt äckligt!) till att slå oss med nånting i huvudet, få oss att bära pinnar på ryggen som skulle vara våra kors, ta etika på våra läppar, knyta ihop våra händer, föråda oss med falska kyssar, linda in våra händer i bandage och örter, och mycket mycket mer! De var rätt kallt ute och jag var dum nog att inte ta någon jacka, men vi fick mantlar (ett täcke) en stund, de var varmt och skönt! Hihi!;P


Senare på kvällen lekte vi en lek som hete generalen, där vi delades in i två lag och sen fick vi varsin lapp (1-10) numret med 1.an var den bästa för de var bara den som kunde fånga andra lagets 10. Vi skulle försöka ta andra lagets 10 och fånf in så många andra i andra laget som möjligt detta gick till så att man sprang ifatt varandra för att fånga varandra sedan fick den med högst numer på sin lapp ta med den andra till fängelset;P

De svåra var att de var supermörkt ute annars var de rätt ok lek;P


Sen vid kanske 23 så gick vi till kyrakan för att be afton-bön. Sedan gick vi in på rummen och vid23.45 kom alla ledare in och sjöng för oss!;P Sen gjorde vi oss i ordning inför natten och sen gick vi och la oss.

Vi vaknade nästa morgon kl.8 utav kastrull-lock och skrikande!;P

Denna dagen(lördag) blev oxå okej vi övade inför konfimationen och hade trevligt, på kvällen såg vi filmen Freedom Writers som jag verkligen kan rekomendera.

Nästa morgon(idag) vaknade vi lite mildare men tidigare och sen övade vi inför konfan igen och sen åkte vi hem. När jag kom hem tog jag en varm dusch och en välbehövlig tupplur!;P

Aja nu dör snart min dator så Puss på er!


Ps. Imorgon ska jag gå tidigt från skolan för att jag ska till Karlsham-sjukhus för att de inte finns några bra hand kirurger här, jag ska dit med min arm så ska en kirurg titta på den och avgöra vad man kan göra troligtvis blir de en operation men jag har ingen aning;P Så de blir kanske inga inlägg förän till kvällen;P

Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards