Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg under november 2011

Av Jenny - 30 november 2011 16:13

Skolan idag då. Och jag har gjort mitt praktiska prov vilket var en maträtt. Jag gjorde-

Ungslagad fläskfile, klyftpotatis, stekt rucolasallad med rödlök och bacon, lite tomat och balsamvinägersås.

Och det blev faktiskt riktigt bra!!

Dålig bild men aa ni fattar^^

Det blev iallafall jätte bra och jag är så sjukt nöjd! Läraren sa att de var "Fantastiskt gott" och att hon skulle testa att göra de själv hemma. Jag antar att de var ett bra betyg!


Sen var de svanska och sen matte och sist tyska. Tyskan fick jag sluta 18minuter tidigare på^^ Haha, prick 18, för jag kom 18minuter tidigare. Haha ;)



Av Jenny - 29 november 2011 20:13

Först skola och sen in till stan. In på Törnströmska där det första jag ser är att alla klipper varandras hår.. Och jag bara "Ohh, Tintin! Klipp mig!"

Sagt och gjort!


Av Jenny - 28 november 2011 19:36

Tittade igenom mitt gamla bildarkiv och hittade bla. denhär!



En gammal bild som togs i slutet utav sommaren. Åhh vad jag saknar solsken och värme!

Av Jenny - 28 november 2011 17:14

Vi fick strömavbrott sen...

Så på morgonen blev de att stå med ett litet värmeljus som enda ljuskälla och försöka sminka sig! Jaja, de blev väl rätt lyckat. Ingen sa nåt iallafall! 

Sen när jag stod och väntade på bussen, som var sen btw, så såg jag en älg som stod och stirrade på mig! Typ bara 5meter bort!

Och nu är strömmen tillbaka och jag ska strax göra läxan!

   

Av Jenny - 27 november 2011 20:29

Godkväll!

Det är fortfarande ström wiiieho!!

Och läxan, delar av den iallafall, är klar! Skönt!

Fast jag hade sett fram emot strömavbrottet, de är ju så mysigt! Fast släcka ner alla lampor och tända ljus kan man ju göra ändå! 

Imorgon är de skola och jag ska inte göra någonting annat efter skolan än att plugga! Måste måste MÅSTE plugga!!


Här håller huset på att blåsa iväg... Det är orkan. Kul...

Jaja, får se om jag kan sova sen inatt. Kanske sover bättre, precis som när de åskar^^

Ikväll ska jag nog titta på tv, om inte strömmen går!

Puss&Kram!


Av Jenny - 27 november 2011 10:32

Igårkväll när jag skulle ta ner knuten jag hade i håret, de var lättare sagt än gjort.

Såhär "fint" och tovigt blev mitt hår efter de^^

Det är värre än vad de ser ut..


 

Av Jenny - 27 november 2011 09:54

Hej! Det är typ orkan här. Och jag vet inte hur länge till vi har ström så jag vet inte hur mycket bloggande de kommer bli idag och imorgon. Men jaja- vi får se! ;)

Tänkte iallafall inleda dagen med att berätta en sak som hände igår. En utav alla tillfällen då jag och Ida skrattade rätt reält^^

Vi provade en massa kläder. Bla. en klänning. Super söt!

Ida och jag delade omklädningsrum i och med att de var rätt mycket folk och sen vill vi se hur kläderna såg ut utan att behöva gå ut i affären och modella för varandra. Haha ja men ni fattar!  

Iallafall så tog vi på oss klänningarna och sen hade Ida hittat en supersnygg typ kavaj, men hon hade tagit fel stolek så hon var tvungen att gå ut och byta. Hon kunde ju inte gå ut i klänningen så hon skulle ta av sig den. Men den gick inte av, den fastnade över axlarna. Hon fick panik och jag satt och skrattade... 

Tillslut fick vi av den men när jag skulle ta av min, tror ni att jag också fastnade? Ja!

Jag fick såklart också panik och bara "Ida, Ida!! Jag kommer aldrig att få av den! Jag kommer få köpa den och gå runt i den i resten utav mitt liv! Åhh, hälp mig!!"

Tror ni att hon hjälpte mig? Nej hon sprang ut och letade efter sin kavaj..

Tillslut fick jag också av min klänning.

Men sen kom jag på varför de hade varit så svårt- De fanns ett band i ryggen som man skulle knyta runt midjan och de hade jag ju förstås gjort. Det var ju därför den verkade så liten. Åhh...  

Av Jenny - 26 november 2011 19:47

Har kommit hem nu från en trevlig tripp till Kosta! ;) Och en massa bilder har jag tagit, så de är bara att titta och njuta utav min och Idas roliga humor! ^^

Det är ju jätte fint där när träden tänds!


Och så var de fyrverkerier^^


Och denna söta människa har fått stå ut med mig hela dagen! ;)

Vi åt knäckäpplen! Jätte goda!


Vi var såklart i lite affärer också och fick massa fina komplimanger utav prislapparna!


Sen var de dags att åka hem men vi hade en massa energi kvar! Vi hade ätit pizza-buffé!


Jätte pigga... ;)

Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards