Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Jenny - 17 oktober 2011 21:27

Första skoldagen gick helt okej. Alla verkar ha haft de bra på praon, vilket är bra!

Och imorgon är de fysik prov... Jag hatar ordet prov, de är så hemskt. Eller nja kanske inte men de är ändå inte så kul! ;)

Menmen, inget att göra åt. De är bara till att plugga.


Och sen fick jag reda på var jag ska vara imorgon på IUP-tiden, vi har "ämnesverkstad" (vet att de låter som i lekis) men de är iallafall där man har möjlighet att jobba med det man behöver om man inte har så bra betyg i exempelvis engelska så kan man jobba upp de och ifall man är duktig i engelska men vill ha ännu högre betyg så kan man kämpa för att nå ännu högre. Detta är ju jätte bra!

Men denna gången bestämde lärarna var vi skulle vara. Och helt ärligt så har jag inte problem med nåt ämne i skolan, jag ligger bra till i alla ämnen, så jag trodde att jag skulle hamna i "eget arbete" där man har möjlighet att jobba med vad man vill, tex. läxor som inte blivit klara osv.

Men nejdå jag hamnar i fördjupnings/spets/högre bedömnings matte där jag tydligen ska fördjupa mig så mycket jag kan i matte. 

Och Natalie, Elin och Rebecca hamnade i eget arbete så jag trodde att jag skulle vara helt själv på matte grejen så jag ville byta, aldrig i livet att jag skulle stanna där liksom.

Men sen visade de sig att de ska vara några fler som jag känner där så då blir de nog bra. :)

Jag skulle prata med min matte lärare om de och fråga lite om vad vi skulle göra osv och kolla om jag kunde få byta men när jag frågade så var de första jag fick höra "ja jag ser ju potencial i dig..." och jag svalde allt och bara "hehe..."

Så nu ska jag bli matte-pluggis! Hahaha nejdå men de lär nog bli kul, kanske. :)


Oj vad långt de blev, men ni får orka läsa allt!

Imorgon blir de in till stan! :)

Puss hej!


Jag bjuder på en mycket gammal bild, eller ja från i sommras. ;)


Av Jenny - 17 oktober 2011 07:01

Hej!

Tidig morgon idag då, både skönt och otroligt jobbigt.

Skola är de iallafall. De ska bli roligt att träffa alla kompisar och se hur de som man inte har pratat så mycket med har haft de under praon. :)

Men nu ska jag lägga ner alla läxor, som jag inte gjort, i min väska så att jag inte glömmer dom iallafall! ;)

Pusshej!

Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards