Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Jenny - 19 juni 2011 18:04

Ville bara ge ett ex. på en fråga som jag tyckte att de var en väldigt bra förklaring till, visserligen hade jag rätt på den och visste någounda men nu vet jag ännu bättre!;)

Kopierat från korkortonline.se


(Reg.nr var ABC 803)

Förklaring till fråga

Fordonskännedom, manövrering  –  frågenummer 367

När ska en bil med detta registreringsnummer besiktas?

 
  • Slutsiffran i registreringsnumret avgör inom vilken period bilen ska besiktas. (ABC 803 = 3 är slutsiffran.)
  • Det går att besikta bilen 2 månader före och 2 månader efter ordinarie månad.
  • Ingen bil får maj eller juni som ordinarie besiktningsmånad, eftersom besiktningsföretagen har mer att göra då (husvagnar med mera som ska besiktas innan semestern). Maj och juni räknas dock in i ”två månader före och efter”-regeln.
SlutsiffraBesiktningsperiod (ordinarie månad = fet stil)
1november – december – januari – februari – mars
2december – januari – februari – mars – april
» 3 «Börjar » januari – februari – mars – april – maj « Slutar
Alltså från första januari, som är 2 månader före mars och senast sista maj, som är 2 månader efter mars.
4februari – mars – april – maj – juni
maj (hoppas över)
juni (hoppas över)
5maj – juni – juli – augusti – september
6juni – juli – augusti – september – oktober
7juli – augusti – september – oktober – november
8augusti – september – oktober – november – december
9september – oktober – november – december – januari
0oktober – november – december – januari – februari

 

 

Av Jenny - 19 juni 2011 17:38

Tjenixen!;)

Just nu sitter jag och pluggar och de börjar gå riktigt bra!:)

De kanske till och med går bra imorgon!:D

Men jag måste bara ta upp en sak innan jag fortsätter med provet, visst är de irriterande när man skriver in andvändarnamn och lösenord och de kommer upp "fel vid inloggning kontrollera att du skrivit rätt lösenord", och sen skriver man in lösenordet typ 5gånger och de kommer ändå upp, sen fattar man att de är andvändarnamnet som är fel? De kan väl inte bara vara jag som råkat ut för detta ett antal gånger?

Njut utav friheten! De skulle jag gjort!;)

Kram!<3<3<3

Av Jenny - 19 juni 2011 10:21

Hej!

Ledsen att jag inte är särskilt aktiv på bloggen för närvarande, men jag håller på med mia idiotiska körkortsfrågor. Jag har inte glömt er!

Asså, jag håller ju på med de där frågorna men det är i stort sätt bara bil frågor?! Jag ska ha minst 54rätt utav 70 frågor varav 5aoutomatiskt plockas bort. Jag kan ju lika gärna ta bilkörkort?! Jag gjorde just ett test för eu-moppe(viket jag ska ha) och blev klart godkänd, konstigt kan man tycka?

Aja, idag ska jag plugga arslet av mig(får man skriva så på en blogg?) så att dom där idioterna får se att jag kan!!;)

Snart ska jag åka iväg, så jag ska kleta på lite mascara;)

Det är rätt så skapligt väder (just nu) hoppas att de varar! Vi vill ju ha en fin och solig sommar, även om de är mysigt med regn!;)

Jag måste bara ge er ett litet tips!

Om ni ska ta am-kort, börja plugga direkt när ni får böcker! Och när ni får inloggning till trafikverket, börja göra de där 65frågors-testen (med blandade frågor) för man lär sig oehört mycket och de är inte bara moppe frågor, de räcker inte om man bara läser böckerna, men läs varje dag i böckerna även om de känns som om ni inte behöver!!

Puss&Kram på er!<3<3<3<3

Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards