Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Jenny - 11 augusti 2011 17:14

Natten till Frdagen blev väldigt lång, Emma som hade haft ont i magen flera dagar fick kramper. Denna natten sov även Manda i mitt och Emmas rum. Emma fick ont i magen vid kanske halv tre.

Jag gick genast upp och vi diskuterade hit och dit om hur vi skulle göra. Jag ringde sjukvårds upplysningen och Emma fick prata lite med dem. Sen ville Emma gå och lägga sig men jag sa till henne att hon aldrig skulle kunna sova med den smärtan så jag gick in till gubben som sov i vårt hus denna natten (Karin sov där annars).

Sen gick vi till de andras hus och gick till kvinnan som bodde i deras hus, där annars Britt sov. Men iallafall så åkte hon med Emma till akuten, jag och Manda blev tillsagda att somna om. Tror ni verkligen att jag kunde sova?

Emma kom tillbaka på morgonen(kl.7) och de hade tydligen inte varit allvarligt! Vad skönt!


Hon fick sova hela förmiddagen, de gjorde nog henne gott! :)


Jag och Manda gick för att äta frukost efter att vi hade sett att Emma mådde bättre.

Då var klockan runt 9, då matsalen stänger så vi sprang ner och mat-tanterna var jätte gulliga och lätt oss ta vad vi ville även fast dom hade städat undan. Dom tog fram allt! Jätte snälla!


Sen så satt vi i ateljen! :)


Jag gick för att väcka Emma runt halv tolv. Då var hon bättre och följde med och åt! :)

De var jätte skönt att se att hon var bättre och att hon var som vanligt, fast lite tröttare då :)


Sen satt vi och tog massa kort!

Såhär blev min brevpress!


Aaa, sen satt jag och Manda och töntade oss! Yox var också med och tog lite kort men sen spårade jag och Manda ur totalt så hon gick! :P Fotograf: Sara ;)

""Manda, jag kan inte andas!"

Haha, jag tyckde då inte att bilden blev fin! Men Manda skrattade ;P

Hur ska man egentligen tolka Mandas min? Min kan man ju tolka som om jag ser drogad ut :P

Coolingar!

Haha, jag hatar mitt hår!

Hon bet mig! Vampyr!

Titta!Titta! Nu försöker hon igen, men jag ser henne allt!

Manda "Jag har inte gjort nåt! He-he!"

Fuck you!

Dags att sova!

Bara skoja, Party Time!

Men de var ingen som ville ha party, trååk!


Alla precis ALLA kunde spela piano på lägret! De var bara jag som inte kan mer än barnen i bullebyn och lite annart smått. Men nu kan jag lite olika! Bla. lite på twilight! :D

Men kommer inte ihåg de men sak samma!

Känner att jag måste börja spela piano, jag har ju en el-orgel i mitt rum från 1978...

Men den funkar inte längre..


Sen var de venissage :)

Under dagarna har de även kommit två tidningar och ett radio program. Och dom tog kort på mina grejer! :O


Kanske laddar upp lite bilder på de jag gjorde på lägret.

Men just nu funkar de inte :(


Men iallafall, sen åkte vi hem och då var lägret slut :(

Jag har haft jätte roligt på lägret och tack alla människor som gjorde veckan möjlig!


Har säkert glömt hälften nu menmen!

Av Jenny - 11 augusti 2011 16:35

På torsdagen gjorde vi desto mer!

Vi åkte till glasshyttan, den glashyttan som min bild-lärare på kulturskolan äger/driver och som jag har skrivit som här på bloggen innan.(länk)

Vi åkte med Karin denna gången också, fast denna gången åkte Sara och Yox också med. Jag fick sitta i mitten!  De är väl inget fel, men de blir svårt att sova!

Innan glashyttan så åkte vi till en konstutställning där de fanns jätte fina tavlor!


Fr.v Yox, Sara och Emma. Tummen upp! Haha!


Emma:)

Sara:)

Skit stor tavla! :O

Paus:)

Sen for vi vidare till själva glasshyttan! Ohh, såg att jag precis skrev "glass"hyttan men låter de stå kvar! De ser ju så gott ut! :D

Men iallafall så fick jag hälsa lite på min bild-lärare och sen fick vi kolla runt lite och skriva på glas och göra egna "brevpressar"


Här får ni alla bilder, kopierade från min facebook sida! Haha, orka välja liksom! :PVarmt!!

Jag ska ta och erkänna att jag inte fattade ett skit!

Emma :)

Snälla Karin! :)

Vadå för stora för bordet!?

Denna dagen var toppen!


På hemvägen så tvingade vi Karin ,precis som vi gjorde på tisdagen när vi skulle åka hem också, att köra inom affären för att vi inte orkade gå till ica :)

Nej vi tvingade inte henne, hon skulle ändå dit och föreslog de :)

Men de gjorde vi iallafall :)

Glad tjej!


Fast jag köpte inte den :(

Jag har ju, som ni kanske vet alltid extremt svårt att bestämma mig så jag stod i kanske tio minuter innan jag bestämmde mig för att köpa två marabou choklad istället! Choklad-beroende? nejnej!


Tack vare att vi gick in i affären som skulle vara ett snabbt stopp så hamnade vi i världens bil kö! Jag slår vad om att de var en epa/A- traktor som var orsaken!

Men iallafall så kom vi försent till maten och Manda ringde mig, pinsamt!

Men hem kom vi och de var riktigt gó kvällsmat!


Senare på kvällen så satt vi uppe och åt chips,ostbågar, choklad och drack cola! :D

Sista kvällen :'(

Av Jenny - 11 augusti 2011 16:25

På onsdagen så gjorde vi faktiskt inte så värst mycket, vi var på lägret hela dagen.

Vi satt mycket i ateljen och skapade konst, nemen typ haha.

Vi gick upp och åt frukost sen satte vi oss där direkt och satt där och gick bara därifrån när de var mat!

Fast vi satt ju mest och pratade!^^

Åhh, jag saknar alla fina människor! 

På kvällen tror jag att vi satt med ett kortspel, de gjorde vi typ varje kväll i vårt hus. Antingen kort, musik, dator, prat eller så var alla så tråkiga så att dom gick å la sig :)

Av Jenny - 11 augusti 2011 15:23

Hejsan igen!

Fick lite panik i förra inlägget, men men inlägget får stå kvar. Det är bara de att jag inte vill att ni ska tro att jag försöker vara nån som jag inte är och när läsarantalet ökar så får jag lite smått panik för att jag helt ärligt blir rädd! 

Men som tur väl är har jag världens gulligaste läsare så paniken försvinner snabbare än den kommit! Puss på er! 

Nåja, jag får väl leka lite bloggare och berätta vad jag precis gjorde!

Pappa bad mig att gå ut till traktorn och titta ifall hans bilnycklar var där. Som den otroligt snälla dotter jag är *host*host* så gick jag ut dit. Den var såklart låst och jag löste problemet genom att klättra in genom de lilla fönstret! Jodå, de är sant!

Jag klättrade förts upp på sidan utav trakton och sen in genom fönstret. Som tur väl var så fanns nycklarna där, så att jag inte gjorde de i onödan iallafall! 


Japp jag är lite galen men de får man väl ta?


Nu ska jag ta tag i mitt liv! Vi hörs!

   

Av Jenny - 11 augusti 2011 14:26

Hej igen,

Jag ville bara säga att ni verkar tro att jag är en "riktig" bloggerska.

Ja jag har en blogg som folk läser och de tycker jag är super kul!!

Men, jag vet inte och kan ingenting om blogg-världen. Tyvärr.

Jag är ingen bloggare så som alla dom "kända bloggarna". Min bild utav en bloggare är en person som folk kan se upp till och som avslöjar allt i deras liv. Och sån är tyvärr inte jag, jag delar inte med mig utav allt, långt långt ifrån! Och jag vill inte vara en sån person heller, jag vill ha mitt liv.

Men jag tycker som sagt att de är jätte kul att folk läse och uppskattar bloggen!

Det är bara de att jag får lite panik när jag får kommentarer som mail med frågor som jag verkligen inte kan svara på! Jag är ju också människa  

Av Jenny - 11 augusti 2011 12:40

Just nu sitter jag med min lilla katt i knät. Skönt att vara hemma.

Den fortsatta dagen blir nog hemma, skönt de också, kanske titta lite på film eller umgås med familjen 

Men nåt jag borde göra är att städa. Men inte ikväll, jag orkar inte!

Kanske ska skriva lite om lägret!  

Haha, ni är för gulliga! Jag får ibland komentarer där ni skriver att ni helst inte vill att jag ska publicera dem, jag måste ju "godkänna" mina komentarer innan dom läggs upp, där ni har skrivit att ni vill att jag gör en video-blogg om själva lägret för att de är roligare att lyssna än att läsa.

Sen har jag också fått lite mail om de. Så ja, jag vet inte.


Jag nämde ju att jag kanske skulle göra en video-blogg, jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev men jag antar att de var då ni kom på de?

Men sen är jag så grymt oteknisk så jag vet inte riktigt hur man klipper men de kanske inte behövs, sen så har jag ingen vidare video-kamera men då får jag ta min vanliga. Hmm, tja jag får se. Men de är jätte kul att ni mailar och kommenterar! Även om ni inte vill att jag publicerar kommentarerna så värmer de!  



När ni mailar och kommenterar så brukar ni oftast skriva en länk till eran blogg, vilket är super kul!! Ni har så underbart fina bloggar! 

Sen fick jag en förfrågning från en tjej i ,jag tror att de var 12år du kan väl rätta mig om jag har fel?, som länkade till sin blogg och den var jätte fin! Men iallafall så frågade hon om jag kunde vissa hur jag sminkar mig, asså jag kan defenetivt inte sminka mig! Jag bara tar lite mascara sen är de klart. Men jag skulle rekomendera att du sökte på youtube, de finns hur många smink-videos som helst! 

 

Nej gud vilken lång predikan ni fick! Oj!



Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards