Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg under september 2011

Av Jenny - 22 september 2011 18:46

Ikväll blir de att plugga inför SO-provet imorgon.

Ska tydligen vara rätt konstigt upplaggd så jag får väl plugga på rätt bra ikväll antar jag.

Imorgon blir de även att stanna på Mc.Donalds med bussen efter skolan, japp med bussen.

Vår tillfälliga busschafför hade sagt nåt om de och sen fick jag sms utav Rebecca där de stod att jag skulle ha med mig pengar! :)

Haha, hoppas att vi kör i drive in!   

Av Jenny - 22 september 2011 18:40

Idag var jag nära på att missa bussen, igen. Men de var inte mitt fel, bussen var faktiskt 3minuter för tidig och de flersta som åker buss på morgonen kan nog hålla med mig om att de inte är svårt att missa bussen om den inte är exakt.

Så, de var inte mitt fel, inte helt iallafall!

Men med bussen hann jag iallafall.

 Sen var de skola med läxhjälp där jag skrev som en galning för att hinna klart med svenskan, sen var de idrott där vi sprang ute i skogen.

 Under lunchrasten satt jag med mina kompisar fast jag satt och fortsatte på svenskan för att försöka bli klar. Sen var de svenska där jag skrev lite till i ett tappert försök att bli klar, fast jag hann inte. Men läraren sa att jag hade skrivit så pass mycket och bra att jag inte behövde skriva mer utan kunde lämna in berättelsen nu! :)

 Sen var de två timmars bild.


 Efter skolan så åkte jag in till stan, ensam. Fast jag hade sällskap av folk i stort sätt hela tiden. Så är de om man bor i en liten stad- man träffar alltid nån man känner som man kan prata med som ska åt samma håll, sen när den har gått så hittar man nån ny. Haha. Om de är bra eller dåligt vet jag inte! Jag hittade iallafall de jag skulle ha (plus en tröja till mig själv...)

Sen tog jag bussen, som inte går ända hem så jag ringde till pappa som fick komma och hämta mig! Haha ;)



Av Jenny - 21 september 2011 21:32

Godkväll! :) Jag är, typ, klar med läxan! :D Skit gött! :)

Eller aa, typ...

Men resten får vänta tills imorgon på läxhjälpen, tack snälla rektorer och lärare för att ni la in en sån meningslös lektion på schemat som faktiskt kommer komma till andvändning!

Blää, jag är trött! Känner för att gå och lägga mig och bara dö, nej men sova till kl.14 imorgon. Hade varit så skönt att bara få ligga kvar i den varma, mjuka och mysiga sängen när de jobbiga alarmet ringer...

Men de hade faktiskt inte varit bättre om alarmet ringt en timme senare, om man vaknar utav att nåt väcker en så brutalt som ett alarm så är dagen förstörd.

Punkt och slut.

Imorgon blir de skola och sen eventuellt in till stan. Om jag hinner. Vi får se! ;)

Av Jenny - 21 september 2011 17:04

Hej! :)

Just nu sitter jag här fast borde plugga, men jag ska bara skriva lite sen blir de läxor...

Skola idag, som vanligt helt okej.

Innan skolan hann jag faktiskt ta en bild-på mig- men råkade zoma in lite för mycket..

Haha- de är de enda jag säger! ;) 


Med en massa lektioner. Och vänner i och för sig fast lektionerna förstör ändå! ;)

Jaja, man ska vara possetiv haha ;) Nää så farligt är de inte med skolan "utbildning är viktigt!", man dör ju inte av att ha hemkunskap precis! ;)

Fast jag längtar ändå till gymnasiet där man får göra de man vill och man liksom inriktar sig på de man tycker om och gör de för att kunna hålla på med sitt drömjobb resten av livet, nu kämpar vi bara för att få betygen för att komma in på rätt väg! :)

Inte för att man behöver världens högsta betyg men ändå! ;)

Och sen vet jag ju inte var jag vill gå/bli heller så jag får sattsa på MVG i alla ämnen så kommer jag garanterat in på vilken linje jag vill! ;)


Usch vad mycket "skola" de blev nu känner jag.

Men en blogg ska ju handla om ens liv, och de är ju typ de enda man gör- går i skolan.

De är ju de först gå upp mitt i natten sen åka buss, gå i skolan typ hela dagen sen kanske (om man hinner) vara med nån kompis eller gå på stan, sen måste man plugga också. Helgen försvinner ju i stort sätt också.

Fast nej, såå jobbigt är de faktiskt inte!

På tyska lektionen hade vi tex jätte roligt! ;)

Vi tittade vidare på en serie, som faktiskt är helt okej!

Den handlar om en 16årig tjej vars mamma flyttar ihop med en turk och dom blir en stor familj där kulturerna möts lite för mycket! ;)

Serien heter "Türkisch für anfänger"

Av Jenny - 20 september 2011 21:11

Hejsan hejsan!

Inte så mycket till bloggande idag heller.... Jag måste bli bättre på de!

Så nu ska jag börja. Men vad ska jag skriva? Att jag har haft en helt normal och tråkig skoldag?

De är ju sant? Så japp de får bli de!

Började med IUP (typ eget arbete), sen var de idrott där vi fortfarande har friidrott, denna gången hade jag faktiskt inte shorts utan mjukisbyxor så de blev inte så himla kallt dock glömde jag min jacka så de blev idrott i linne-De blev med andra ord kallt ändå...

Sen var de lunch- nån läskig fiskgratäng, inget emot de hemma men skolans är faktiskt läskig ibland.

Sen var de att spela lite kort innan nästa lektion som var engelska där vi bara satt och pratade. Vi har fått en ny engelska lärare, hon är typ från malaisia eller nåt så hon fattar inte så mycket svenska. Lite kul ;)

Sen var de tyska med massa texter mm. mm. mm. mm.

Sista lektionen var fysik då vi bara svarade på lite frågor om "tryck" på ett frågepapper sen fick vi sluta tidigare! :D Typ 5minuter...


Sen var de bussen in till staden där jag mötte upp Tintin och några kompisar till henne på hennes skola, sen gick jag och hon och åt och pratade lite. Trevligt trevligt! :)

Sen kom vi på att vi kanske måste gå för att inte komma försent till bilden, som vi gjorde varje gång förra året. Vi skyllde på att Hemköp har så långa köer och gott godis!

De var goda tider de! ;)


Jag har som vanligt inte haft kameran med mig i rätt tillfälle så ni får en bild från i sommras! :)

 

Puss på er! ;)

Av Jenny - 19 september 2011 19:04

Hej! Förlåt förlåt förlåt!

Har helt glömt bort bloggen eller nej de har jag väl inte, har bara inte haft tid med att skriva ^^

Vet att jag lovade att jag skulle skriva nåt när jag kom hem igår men de blev inte så! ;)

Men nu är jag här iallafall!

Har varit skola idag, rätt så okej. Och sen var de bussen hem och inget kul alls bara äta lite sen affären och sen en runda med hunden och nu ska jag börja med läxorna! :(

Kan en dag bli tråkigare?

Men imorgon blir de in till stan! :)

Nej nu måste jag börja med mina läxor annars lär dom aldrig bli klara....



Av Jenny - 18 september 2011 16:06

Hej! Just nu är jag iväg och varken kan eller hinner leta upp en dator att skriva på, så jag får leka lite med mobilen för att få ihop ett inlägg!;) Idag är de söndag och inte så mycket mer att säga om de än att de är måndag, vilket betyder skola, imorgon. När jag kommer hem måste jag verkligen börja med mina läxor... Jag har tyska ord och text, engelska, skriva klart svenskan, plugga inför so-provet och sen har jag säkert glömt något!;) Hoppas att ni har de bäst så hörs vi sen! Puss!:)

Av Jenny - 17 september 2011 15:51

Hahahaha- de är i stort sätt de enda jag har sagt hela dagen.

Min dag har varit helt, ja jag vet inte vad jag ska säga?

Jag låter er bestämma ordet själva.

Jag har jobbat idag.

Fy, jag kommer aldrig kunna skriva detta utan att dö av skratt men jag försöker få med de viktigaste.

Jag stod på jobbet och plötsligt ringde min mobil. Jag svarade och de var en kompis som var i närheten och ville komma och jag bara jaja, de är ju kul liksom.

Sen försökte jag förklara vägen och allt. Detta är mer invecklat men jag tar de så snabbt som möjligt. Sen så ringde de flera gånger och vi pratade och de tog väldigt lång tid. Sen så vissade de sig att han hade gått åt helt fel håll. Han skulle åt andra hållet. Bara några mil fel sådärr!  

Haha, men iallafall så aa...

Sen satte jag mig och åt för jag tänkte att han inte skulle komma ändå. För att han sa att han åkte hem. Men sen så fick jag ett sms "Är vid resturangen nu! :p"

Och jag bara "Här??" Haha, sen kom han in och sen satt vi och pratade och jag jobbade lite. Sen fick jag sluta redan vid 14, men vi satt kvar i resturangen och bara pratade massa skit. Haha, sen nu åkte jag hem.

Haha, han hittade nog hem sen. Haha bra att han ringde mig också- tjejen med världens sämsta lokalsinne!    

Aa, detta var mycket roligare än vad de kanske verkar. Jag har skrattat en himla massa idag iallafall!


Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards