Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg under september 2011

Av Jenny - 9 september 2011 19:09

  Ville bara titta in lite snabbt, 

 och önska alla en riktigt bra Fredags kväll!  

Av Jenny - 9 september 2011 15:40

Undvik
hårbovarna som gör håret slitet

Ett
slitet hår med trasiga strån ger inget fräscht intryck. Därför listar vi hårets
största fiender som du bör undvika för att få ett välmående hår.Att skippa värmeskyddet
Locktänger, plattänger och hårfön sliter alla
på håret. Se till att applicera en värmeskyddande produkt innan du använder
stylar eller torkar håret. Det är fortfarande slitsamt för stråna, men det
skyddar lite grann.


                       Att sova med utsläppt hår-När du sover
gnuggas håret mot huvudkudden, något som kan göra håret väldigt slitet. För att
skydda håret kan du fläta det eller rulla upp det i en knut, som du släpper ut
när du stigit upp. Att sova med flätor brukar även ge håret extra
volym.

När håret fastnar i kläderna

En av de största hårbovarna
är friktionen mellan ditt hår och dina kläder, särskilt om du har långt hår.
Stråna gnids mot tröjan, jackan och halsduken och fastnar gärna under
handväskans axelband. Detta är i princip omöjligt att undvika, men försök att
vara försiktig genom att till exempel hålla upp håret när du virar halsduken
runt nacken eller lyfter upp väskan på axeln.


Att tvätta
för ofta

Starka schampon sliter en hel del så försök att använda milda
produkter och tvätta håret så sällan som möjligt. Två till tre gånger i veckan
brukar vara lagom. Använd torrschampo mellan tvättarna.


Att slita i
vått hår

Håret är som skörast när det är vått, så var försiktig och kamma
gärna igenom det med en glestandad kam istället för att borsta
det.

Att bleka håret hemma

Blonderingar kan förstöra
håret ordentligt, så gör det helst hos frisören – inte hemma. Var även försiktig
när du vistas i stark sol och använd hårvårdsprodukter med UV-skydd.

   

                            Text  kopierad från- http://halsa.msn.se/7214


----------------------------------------------------------------------------------------------------


Jaha jag gör tydligen allt fel!


1.Jag andväneder inte värmeskydd, även om jag inte lockar håret så kommer plattången fram när jag har gott om tid, jag har nämligen oehört tjockt hår så de tar lite tid att platta allt.


2.Jag sover alltid med utsläppt hår.


3.Jag bryr mig aldrig om att lyfta bort håret när de tex, hamnat under axelbandet på skolväskan.


4.Jag tvättar håret i princip varje dag, vet inte varför- en ful ovana antagligen- dock bara varannan med schampo. De är väll ett litet plus iallafall?


5. Jag borstar alltid håret efter att jag har duschat, nästan. Alltid när jag har brottom, vilket jag nästan alltid har.


6.Jag bleker inte mitt hår, men de har väldigt lätt för att bli solblekt. Ni ska se skillnaden mellan min hårbottnen och mina toppar på sommaren. Och jag andvänder aldrig produkter som ska skydda håret för solljus (eller nåt annart för den delen...)


Är de sant att jag har skrivit ett helt inlägg om bara hår?

Jaja, tipsen är ju bra iallafall. :)



Av Jenny - 9 september 2011 15:03

Kommit hem från skolan nu och de är Fredag!

Hela veckan har gått och på måndag börjar nästa! ;)

Idag har de varit matte och SO, so i 3timmar...

Men jaja, de var rätt okej. Man kan inte klaga! ;)

Fast de är ju lite surt att vissa i gymnasiet har varit lediga idag :(

Jaja, nu är de helg för mig med! Eller aa nästan, ska jobba imorgon...


Tja, vad ska jag göra nu?

Gissa! :)

Äta Glass! :D Haha...


Hörs sen! ;)

Av Jenny - 8 september 2011 16:15

Idag får de bli en hemma kväll med läxor och kanske lite musik. Tråkigt men de måste tyvärr göras, såt är livet (så mycket falskhet som vi har här! När man förlorar vinner en annan osv.osv.) (Jag har tråkigt, då blir min humor trkig, okej? :)

Men jaja de blir att sitta hemma med lite läxor, kanske sitter här lite också ;)


Min skoldag har varit okej, lämnat min prao-lapp och glömde skriva mitt namn jag hade bara skrivit praoplatsen... Så jag fick gå tillbaka och fixa de ;)

Sen var de idrott, där vi sprang intervall upp till en annan skola, eller aa man fick välja om man ville springa cykelbanan eller i skogen.

Sen var de mat och sen svenska där vi skriver berättelser, ohh spännande! ;)

Sen var de två timmar bild... Jag satt och ritade på bänken. Ångrar mig att jag inte tog ett papper, skulle viljat spara de. Aja, skit samma ;)


Nu är jag hemma iallafall, tittar på life unexpekted. Rätt okej, fast jag har redan sett alla avsnitt ;P

Sen lyssnar jag på musik och chattar lite :) Bra å lyssna på musik samtidigt som man tittar på tv! ;) Nää men tittar inte så mycket på tv.n ^^


Jaja, nu ska jag fortsätta lyssna på världens mest irreterande låt!

Den är inte den bästa de första gångerna man lyssnar på den men sen växer den nåt enormt! :)

Lyssnar man på den 10.gånger så går de verkligen inte att sluta! :)

Tack för tipset Rebecca! :)

Av Jenny - 7 september 2011 21:00

Känslan man får när man har varit duktig och skrivit ett riktigt långt och bra blogginlägg, som hade varit jätte intressant å läsa, och datorn lägger av...


Men iallafall, ikväll skulle ju blivit lite utav en plugg kväll. Men de blev inte så utan jag får ta de imorgon istället! :)

Alla är sjuka just nu, inklusive jag själv! Jag som näst intill aldrig blir sjuk!

De måste vara något mysko virus som går för alla, verkligen alla, hostar och nyser!

Men jag har haft ont i halsen idag och sen nu börjar man hosta och nysa också, kul..

Jag har liksom ont runt halsen, precis som om nån skulle hålla stryptag på mig. Haha bra exempel jag kommer på då... Men typ som om halsen är för stor för halsen, nu krånglar jag bara ihop de va? Aa, jaja skit samma. Jag har lite ont i halsen, så, smidigt och enkelt ;)

Och imorgon ska vi vara ute på idrotten, denna gången ska jag ha med mig en kofta. Sprang i bara shorts och linne förra idrotten, de kanske är därför jag är sjuk nu? Smart jag är! ;)


Haha, nej nu måste jag faktiskt gå och duscha sen hoppa i säng så att jag orkar upp till skolan imorgon! ;)

Puss hej!  

Av Jenny - 7 september 2011 17:57

Igårkväll var jag ju i simhallen med Ida och Elin :)

Här kommer lite bilder från de! ;)

Teddy! ;)


Elin :)


Ida :)


Simhallen! ;)


Puss på Teddy! :)



Och sen jag efter en himla massa simande... Hår-Förstört .Smink-borta


Så de var lite bilder! :)



Av Jenny - 7 september 2011 17:44

Nu har jag kommit hem från en mycket blåsig, regnig och solig dag! Hänger de ens ihop?

Jaja, jag har vait i skolan och de var helt okej :) Vi bakade paj på hemkunskapen! Gott! :D

Sen åkte jag in till staden för att fixa praoplats, först gick jag till Åhlens men dom tog inte emot praoelever från högstadiet... :( Men nu har jag praoplats där jag har bilden, om jag inte hittar något bättre ;) Men jag tänkte vara där en vecka och på gymnasiet en vecka, kan de bli något? :)

Jaja, de får vara så nu ;)

Sen missade jag bussen med 1.mm

Kul!

Sen gick jag och pratade lite med en kompis sen tog jag en annan buss hem och ringde t pappa så fick han hämta mig, vad har man föräldrar till liksom? ;)

Haha ;)


Av Jenny - 6 september 2011 21:59

Tänkte även slänga in lite musik nu framåt kvällen :)

Hoppas att ni gillar de! :D


Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards