Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg under juli 2011

Av Jenny - 9 juli 2011 08:28

Hej!Just nu är jag påväg till Tosiga! Och jag somnar snart!Jag steg upp vid 7tiden, egentligen ställde jag klockan på 6.30 men jag bytte ut duschningen mot en skön sovmorgon... Till kl7! Sovmorgon på ett sommarlov tills kl.7 Höhö!

Av Jenny - 8 juli 2011 21:23

Godkväll! 

Idag har de varit en lång dag!

Men garderoben är i ordning! 

Sen tog jag en paus och körde och badade! Superskönt! 


Imorgon är de en marknad- Tosiga (igentligen Tosiga Bonardagen)- Som öppnar kl.9 Men sen har jag fått oder om att jobba också och jag hade helt glömt bort att de är marknad. Så jag smsade stället där jag ska jobba och de svarade direkt! De gillar vi!  Tur att jag får ett jobb iaf!    

Men de är bara de att jag börjar vi 12!

Så måste åka härifrån vi tjugo över8 sen är jag framme vid 9. Sen måste jag hinna gå hela marknaden tills kl. 10.30 och sen åka hem 11.10 och sen byta om och åka till jobbet på moppen. De hinner jag!

Om de skulle vara så att jag inte hinner gå på hela marknaden så kan jag ju alltid åka dit på söndag morgon! För på söndag kväll ska vi ha Gäster!

De löser sig! 

Nu väntar en God natts sömn! God Natt!  

Måste vakna tidigt imorgon!  


Plötsligt kan jag inte ladda upp bilder, sidan och allt kommer fram och de fungerar men sen när jag ska ladda upp så låser de sig, Varför?!

Av Jenny - 8 juli 2011 15:15

Hej!♥

Just nu tar jag en paus från Garderobsrensandet!

Jag får lite hjälp men de är drygt ändå, Förlåt men de är sant!♥

Jag har hur mycket som helst som jag har andvänt super mycket men troligtvis aldrig kommer andvända igen! Det får dock hänga kvar, man vet ju aldrig?

Åhh, jag är så sentemental när de gäller sånt!

Igentligen skulle jag bara vilja slänga ut allt och börja om på nytt!

Men så lätt går de inte så vi får bita ihop. Vi ska snart äta också, ännu ett skäl till att skjuta fram garderoben lite! 

Nej nu får ni ha en trevlig dag och gå ut i solen!

Önskar att jag kunde! Men tuvärr får jag bara sitta och titta ut genom fönstret och tänka mig att jag är där ute medans jag städar!

Puss&Kram!

Av Jenny - 8 juli 2011 10:39

Godmorgon!

Eller rättare sagt Godnatt! Jag har nämligen legat vaken jätte länge och väntat på att somna om! När? Vid 10.35!?

Undrar ni varför jag sitter här och svamlar?

Jo, jag tittade på klockan som var 10.35 men jag såg att hon var 03.35! Ja, jag har alltså legat vaken ganska länge och väntat på att antingen somna eller att klockan ska gå. . .

Tillslut gick jag upp för att jag insåg att jag aldrig skulle kunna somna om. Och insåg att klockan var 10.35   

Är jag dum? Svar JA!! 


Idag ska jag iallafall städa ur min garderob. Alla kläder ska ligga på golvet och sen tar jag upp ett plagg i taget, provar, får beslutsångest, bestämmer mig, lägger de i "ge bort högen", tar upp de ur högen och hänger in de i Garderoben igen. 





Av Jenny - 7 juli 2011 22:23

Man vet ju att ens Blogg är bra när de finns Folk som kopierar den!

Den bästa resension man kan få!  

Av Jenny - 7 juli 2011 21:43

Godkväll Bloggen!

Ikväll har jag varit ute en mycket mysig promenad!

Rambo skötte si exilent!! 

Först kom en massa små hundar (4st.) ut på vägen. Rambo gjorde en liten ansatts men jag styrde upp de, så han skällde eller skrämmde dem inte! 

Sen cyklade en granne förbi, hon är omänskligt hundrädd och varje gång hon sprang, cyklade eller gick förbi vårt gamla hus och Rambo var ute så ökade hon takten och sa högt "rör mig inte, rör mig inte!" visst blir de roligare att skälla och hoppa lite då?

Bara för att man kan liksom, så tänkte Rambo iallafall och sen dess har han gillat att springa tillsamans med cyklar! Haha,

Hon cyklade iallafall förbi och hälsade och Rambo gick fram framför mig och tittade bakåt. Han skulle precis skälla när jag hann rycka till lite lätt i kopplet så att jag "kvävde hans skall" precis som när man kväver en nysning på oss människor? Jag gjorde de iallafall precis i rätt tid för han blev lite överaskad och han bara tittade på mig, då var cykel-problemet löst! 

Haha, Rambo är bara för go när han vill vända. Han går framför en och ställer sig på kant, sen ger han en en blick och om man fortsätter då så börjar han skutta lite lätt och hoppar mot en för att knuffa en till att vända och gå hem!


Tog lite bilder, men på nåt konstigt sätt kan inte jag ladda upp bilder. De löser sig nog snart men sålänge får ni ett klipp som jag inte kan sätta i en kategori. Otroligt Sött eller Otroligt Läskigt??

Kolla på klippet Här!


  


Av Jenny - 7 juli 2011 17:38

Dagen har spenderats i Ronneby med Värdelns bästa Elin!

Vi åkte dit och gick till Brunnsbadet. Det var ganska mulet och tråkigt men vi badade och åkte vattenrutschkanorna! Haha, när vi skulle åka första gången så var de en liten förlåt men snorunge,!, som bara åkte precis efter oss. Vi åkte utan ringar och de gjorde han också. Och jag bara sa till Elin "Titta bakåt! Haha" och Elin bara skrek till och sa ett ord som snälla flickor inte får säga, aja baja Elin Fyfy! 

Sen åkte barnet flera gånger på samma sätt, han kunde ju åkt på någon! 


Sen i bastun så satt jag och Elin och pratade. Och där satt även en liten flicka. 9år.


Jenny- Undrar om de är så varmt så att de har blivit svart på brädorna eller vad de är för något.


Elin-Nää, kan de bli så?


Flickan-Spikarna (hon sa de jätte tyst)


Jenny-Va?


Flickan-Det är spikarna som gör att de blir så varmt.


Elin- Okej.


Sen fortsatte flickan att berätta massor utav saker om giraffer och koalabjörnar! Hon kunde Allt!

Och Elin bara -Går du i 9.an eller?

-Nej jag går i 4.an

-Har du inga vänner att vara med?

Och jag spände blicken i Elin, jag trodde att hon menade de som att "Har du ingen annan att vara med, kan du inte sticka"

Men flickan svarade.

-Jag är här med min mamma och hennes klass.


Aa, vi fortsatte att prata med flickan och de var jätte roligt att få höra vad hon hade att säga! Hon och Elin började prata om Phinias och Ferb! Haha, flickan var bara för Go'!


Elin och jag gick därifrån och helt ärligt, Jag såg förjävlig ut!

Vi gick till stan och åt mjukglass! Världens go'aste! jag lovar! Med vit choklad som, heter de glasyr eller sås eller nåt? De var iallafall super gott!

  Skeden matchade mitt linne! :)


Sen gick vi vidare på stan och vi hamnade i ett omklädningsrum med massa kläder och varsin kamera!

Här kommer dom bilderna!


Såhär bra passar jag i Grönt! Hello XXL!!!

 

Men Elin var riktigt snygg i sin! Orättvist att de finns människor som kan ta på sig vad som helst och ändå se bra ut. . . Avensjuk! Haha!

    Smile!


Sen tog vi en massa kort!

           


   Detta var dock inte de enda plagen vi provade! Kolla på denna söta strand outfiten!


Elin var så söt i sin!

     


Och jag i min. . . Höhö!

     

Båda två!  (Bry er inte om min min'!)

     

Såhär bra passar outfitarna tillsamans! 

     

Haha, om dom hade övervakningskameror där så får dom nog sig massor utav go'a skratt när dom tittar på oss! Menmen vi Bjuder!


Vi gick vidare till Willy's och jag köpte en chokladkaka, den nya marabou Blåbär&Mjölk! Kanon God!

Vi satte oss vid Munk trappan och åt!  Där var de Superfint!


       


  Sen var de att ta tåget hem till staden! Mysigt!


Låt mig presentera vår nya vän Uffe!

    Som vi matade med bullar! Och tog med sig maten upp i ett träd där han gav den till sin Flickvän Urzulla! Så romantiskt! 


Tack för en underbar Dag!

Älskar dig!  




Av Jenny - 7 juli 2011 17:12

Hej!

Tänkte berätta lite om akupunkturen igår, för dom som är nyfikna! Jag fick 15nålar denna gången också, men jag fick på lite fler ställen.

Jag fick den så kallade "wiskey-pinnen" som i stort sätt bara är till för att man ska bli avslappnad och så gör den så att akupunkturen gör mer nytta! Den får man nån stans i mitten utav jässan. Sen fick jag några på högra armen och sen på den onda armen, dvs. vänster.

I vänster arm fick jag även el. D.v.s man kopplar nålarna till en "generator" som man kan välja styrka på. Man kan välja så att de inte känns, typ kittlas. Eller så att de känns som om musklerna jobbar fast att man inte gör något. Sen gör de ju självklart ont och sticker till lite men det är inte döds faligt!  Elen hade jag i ca. 20minuter.


Hahahaha, sen frågade hon om jag hade mycket mensverk. Och jag bar "va?!" Hahaha! Tydligen går den kanalen på smalbenet så jag fick två nålar i vadera smalben. Akupunktören hade tydligen läst de på massa kartor och ville prova på en "tonåring" Haha!

Det är ju kul att man kan skratta lite också! 


Efter akupunkturen var jag dödstrött och ville bara dö. De tar mycket energi den där elen. Sen har man ju ont också.

Nu vet ni lite mer!   






Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards