Jenny♥      JennyyMelander.bloggplatsen.se

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jenny - 8 augusti 2011 19:28

Nu till tisdagen.

Dom väckte oss vid halv 8!! OMG!!

Haha!

Men iallafall så gick vi upp, duschade och sen åt vi frukost. Dom hade jätte bra mat där så jag har faktiskt lärt mig att äta fortare än vad jag gjorde innan nu! Alla åt ju jätte snabbt!

Sen väntade ett studiebesök i skåne på wanås! Vi åkte bil dit, de vra rätt långt men de var mysigt och jag är ju som jag är så vad vore en bilresa om inte jag hade somnat? Jag och Emma åkte i Karins bil.

Tyvärr så åkte Bea och Evelina hem. Då blev vi bara 12 kvar.

Men de var roligt ändå!


Var berädda på att bli bild-bombade!

Vi gick in på en utställning och de första vi såg var en massa koppar, konstnären hade nämligen gjort denna utställning med trasiga koppar för att folk skulle laga dem. Och tänka på att man skulle laga världen samtidigt.

Vi satte såklart igång med att laga koppar!


Sen precis brevid så fanns 3 väggar där man kunde skriva en hälsning till sin mamma på en lapp och sätta upp.


Sen gick vi vidare i hennes utställning och där var de ett mörkt rum med massor utav skulpturer.

Denna kvinnan hängde i taket, dom som står under heter anna och linnea och var oxå med på lägret.


Sen gick vi ut och tittade.

Erkänn att detta huset hade varit så coolt att se? Tyvärr fanns inte de kvar.

Sen ville emma se denna spindlen men den fanns inte heller.


Det var iallafall jätte fin miljö och de fanns ett slot, de coola var att de va en privat familj som bodde själva i hela slotet!


DE fanns en utställning som hete svindel och då gick man in i en källare och sen kom man in i ett rum dag golvet var snett och alla möbler stog uppåner!

Jag påväg in i svindel!


Svindel.


Sen gick vi vidare till en annan utstälning som heter I wish där man får skriva på en lapp vad man önskar sig och sen hänga upp lappen i träden!


Vi åt lite. . .

Sen gick vi vidare till parken och nu vissar jag bara bilderna, jag orkar nämligen inte berätta om alla...


Kram!

En kunglig toalet!!

Anna eller Linnea, jag vet inte vilket! :S

Yox hoppade!


Coolt hus utav väggar!

Så söt!


Har jag sagt att jag är höjd rädd? Jag klättrade upp på den högsta!

Så de var några utav många konstverk!

Efteråt blev de glass!


Sen på kvällen så hade vi jätte mysigt och grillade!


Av Jenny - 8 augusti 2011 18:47

Nu tänkte jag Äntligen börja skriva lite om konstlägret!

Får se hur mycket jag kommer ihåg. .

Detta kommer säkert låta som en 5årings dagbok men iallafall.


Jag vaknade tidigt på måndag morgonen och solen lysste mig i ansiktet, fåglarna kvittrade och mina väskor var packade, soterade och stod vid dörren. Mamma hade gjort frukost med nybakat bröd och pappa satt med en fridfull kopp kaffe i ena handen och en tidning i andra.

Haha, jag skojade bara!!

De var mer som att min otroligt jobbiga väckarklocka ringde mitt i natten, tycket jag då, och jag har en sån gamal som är jatte svår att stänga av.

Hela huset vaknade och blev allmänt irreterat på den j'vla klockan. . .

Sen gick jag där hela morgonen och kom på ena saken efter andra vad jag hade glömt, och till slut så fick jag sätta mig på väskan för att den skulle gå igen ;)

När jag var färdig så åkte vi och plockade upp Emma, hon som vi skulle skjusa. De var roligt, vi satt och pratade och diskuterade fram och tillbaka om hurvida de skulle vara på lägret, men vi visste ju förstås ingenting!

Väl framme så var de några personer där och de kom bara fler och fler.


Sen gick vi till våra hus, vi hade två hus mitemot varandra jag bodde i B. Vi fick jätte fina rum! Varsitt med hall och egen toa och säng, fåtölj, soffbord, jätte stor garderob och ett ännu större skrivbord. Jag glömde ju natuligtvis ta kort i husen. Men de var iallafall 8rum i varje hus varav ett var en vuxens/ledares.


Jag började direkt med att packa upp och bädda, sen kom ett sms från emma och sen kom hon in i mitt rum och sen så gick vi till konst huset :)

Här har vi (fr.vänster) Emma 2 (vi hade två emmor, den emma som jag umgicks me dfår bli emma.1) Carolin, Bea, Evelina, sen underst har vi emelie och anna :)

Och här är Yox (Johanna) och Sara :)

Och här är emma :)

Bea och Manda :)

Emelie, Anna och Emma

Emma

Augusta

Bea


Dagen fortsatte med målande sen gick vi till salsjön! Jätte fin!

De tog ca,30 minuter att gå dit. men de var så grymt fint! Fast jag tog ju inget kort. . .

Ska se om jag kan få ett från nån på facebook eller nåt.


Sen kommer jag faktiskt inte ihåg så mycket mer från måndagen mer än att emma och jag bar in min säng till hennes rum för att vi tyckte de var roligare att vara två i ett rum :P




Av Jenny - 8 augusti 2011 18:32

Hejsan hejsan!

Idag har jag ju, som ni vet, varit iväg lite.  

Jag har kommit på att de faktiskt är himla skönt att bara släppa allt och bara vara  

Men självklart var jag världens tråk och gick och la mig för att sova!

Jag var jätte trött! Men nu är jag pigg, haha! 

Men vet ni?! Jag glömde min kamera!!!!! Ajajaj! Men aja, den får vara där tills jag hämtar den! Ska nämligen troligtvis dit igen imorgon 


Åh, jag ville bara tipsa om en jätte bra app till mobilen!

Den heter Gochat facebook och den gör aå att man är inloggad på facebook chatten hela tiden, och kan kolla vilka som är inne. Den är jätte bra om man jobbar och typ har rast eller om man bara har allmänt tråkigt! Man slipper liksom ha facebook uppe hela tiden 


Jag funderar helt seriöst på att börja video blogga? Mycket lättare att komma på saker att prata om då ju! Men jag vet inte. . .

Är de bara jag som tycker att de förstör lite om man har läst en blogg ett tag och sen hör man bloggarens röst?

Så jag vet inte, de får bli som de blir! 

Puss hej!<3 



Av Jenny - 8 augusti 2011 09:09

Hejsan!

Idag har jag, som alla andra dagar, inte fått sova ut. . .

Jag måste få sova!!!

Idag gick jag upp vid halv 9, och nu sitter jag här fullt påkläd och sminkad.

Idag ska jag iallafall bada, sola och bara ha de allmänt trevligt!

Får hoppas på bra väder och trevlig stämning! 

Ikväll, berorende på hurdags jag kommer hem, ska jag börja lägga upp bilder och skriva om lägret! Så att ni får veta hur jag hade de då när jag inte skrev några inlägg! 

Jag har kommit på att de är jätte svårt att komma in i bloggcirklen igen efter att ha lämnat den lite. Men jag ska börja skriva lite mer och återgå till att skriva lite när som vad jag hittar på!    

Av Jenny - 7 augusti 2011 21:42

Hejsan!

Dagen har spenderats med min fina kusin! (a)

Först var vi hemma en stund sen drog vi oss in till stan för att träffa en kompis och äta på glassiären där min kompis ida hade fullt upp på jobbet!  De är skönt att ha lite omväxling och stå i kö istället för att stå i kassan haha! 

Men sen så åkte vi hem och åt och såg på film Dear John :)  

Sen så visade de sig att pappa och jag redan hade bestämt en tid då han skulle hämta mig, eller som jag egentligen skulle ta bussen men han var tydligen redan i krokarna så då hämtade han mig fast med mormors bil!? Jag fattade inte varför men hennes hund hade tydligen varit hos veterenären eller nåt och pappa hade hjälpt till, ähh jag vet inte jag var inte så intresserad. Men jag blev iallafall förvånad!


Imorgon blir de att åka iväg tidigt tidigt! Åhh, jag älskar att åka bil! De är så mysigt fast jag brukar alltid somna! Jag vet inte varför men de bara är så. Mysigt! 


Tänkte att jag ta och börjar på läger-skrivandet imorgon! 

Av Jenny - 7 augusti 2011 10:01

Igår träffade jag ju lite vänner och vi hade jätte trevligt!

Vi grillade, badade gick en sväng och hade allmänt trevligt! 

Vi satte oss bla i en lekpark kl.22 på kvällen och de var inte riktigt mörkt men lite skymmning, undra vad dom som gick förbi tänkte när dom såg några ungdomar sitta och gunga på en såndär , vet inte vad de heter, ni vet gung djur? som typ åker fram och tillbaka? Detta var en panda 

Jaja, vi är inte riktigt normala vi vet de. . .

Men sen när vi kom hem igen så badade vi igen! Riktigt mysigt tills lampan tändes och alla, mest jag, började skrika! 

Tyvärr tog jag inga bilder för att jag hela tiden tänkte "de kan jag göra sen. . ." men aa de blev inte så 

Idag ska jag träffa min kusin! Mycket trevligt! 

Så idag blir de nog inte heller att jag skriver om lägret, men jaja, de får bli imorgon! 

Just nu regnar de verkligen skit mycket så jag vet inte riktigt hur de går att köra moppe men de löser sig!


Jag kommer snart in i blogg cirklen igen, då blir de måååånga inlägg ska ni se!      

Av Jenny - 6 augusti 2011 09:39

Hej!

De blev inga bilder igår i och med att jag var iväg lite på kvällen och inte hade möjlighet att ladda upp dem och när jag kom hem ville jag bara sova!

Just nu försöker jag ladda upp alla bilder från lägret på facebook. De tar låååång tid, de är 47minuter kvar men ändå är de bara bilder för en utav fem dagar . . .

Idag ska jag iväg med lite kompisar, ska bli jätte trevligt och kameran får så klart hänga på! 

Så jag hinner ju inte börja skriva något om dagarna på lägret idag, tyvärr. Men imorgon ska jag försöka hinna nån dag om inte så blir de i nästa vecka! 

Nu ska jag äta lite frukost!

Puss på er! 


Av Jenny - 5 augusti 2011 19:29

OjOjOj! De vart minsann länge sen!

Hej på er! Hur är de med er?  


(Nej jag visste inte hur jag skulle skriva så de blev som de blev...)


Men iallafall så är jag tillbaka från lägret nu!

Jag är jätte, jätte jätte jätte jätte *gäsp* jätte jätte trött

Och oj så många blider jag har till er!!!

Ni ska få så många att era datorer sprängs! 

Haha naej jag skojar ju bara! Jag är ju snäll! 


Är de bara jag som märker att jag är jätte trött eller märker ni ockås de, med tanken på hur jag skriver?


Jag tittade på besöks statestiken (kul grej) och såg att många inte tittat in under mina läger-dagar. De var ju i och för sig bra! För jag hann aldrig skriva något och de ber jag om ursäkt för! 

Men vi som är kvar kan ju ha roligt ändå! Wiie! 

 

Just nu försöker jag att ta igen allt som jag missat.. . . (hemskt vad mycket som händer på bara en vecka) Och sen sitter jag även här med min resterande chokladkaka som jag hade kvar sen lägret, man ska inte ta fram en hel chokladkaka om man är jag, de resulterar i ont i magen och sorg över att chokladkakan är slut. . .  


Sen ska jag försöka skriva lite om varje dag på lägret och lägga upp de flesta bilderna (aja jag har bara typ 300 st, de går nog bra he-he-he)

Wish me luck!



 

Presentation


Every day is a gift. It's your choice if you want to make something special out of it and remeber it for life!
Well, I want to!

Fråga mig

4 besvarade frågor

 

Senaste inläggen

 

 

Kategorier

 

 

Sök i bloggen

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

♥Gästboken

Arkiv

♥Översätt bloggen

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards